Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Neden Yeni Medya ve İletişim Okumalıyım?

Neden Yeni Medya ve İletişim Okumalıyım?

Yeni Medya ve İletişim bölümüne hangi puan türüyle girilir?

Yeni Medya ve İletişim Bölümüne 2020 ÖSYM tercih ve yerleştirme kılavuzunda yer alan bilgilere göre SÖZEL puan türüyle öğrenci alınmaktadır.

Yeni Medya ve İletişim bölümünün eğitim süresi kaç senedir?

Yeni Medya ve İletişim lisans bölümünün öğrenim süresi 4 yıldır. Yeni Medya ve İletişim bölümlerinde zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfları vardır. Bölümde bütünleşik iletişim programı okutulmaktadır. Öğrencilerimiz, ilk iki yıl iletişim alanının ve sosyal bilimlerin temel derslerini alırken, sonraki iki yıl uzmanlaşmak istedikleri, yeni medya ya da pazarlama iletişimi alanındaki dersleri almaktadırlar.

Ben, Yeni Medya ve İletişim bölümünü okuyabilir miyim?

Yeni Medya ve İletişim bölümleri, üniversite sınavına giren öğrencilerin en çok okumak istedikleri bölümler arasında yer almaktadır. Yeni Medya ve İletişim bölümünde okumayı düşünen öğrencilerin; araştırma yapmaya ve yeni şeyler öğrenmeye istekli olmaları gerekmektedir. Yeni Medya ve İletişim alanı, çok hızlı bir şekilde ilerlemekte ve bu ilerlemeye paralel olarak iletişim yöntemleri ve biçimleri de değişmektedir. Yeni Medya ve İletişim bölümü, araştırma yapmayı seven, sorgulayan, yeni bilgiler öğrenmeye açık, çok yönlü düşünebilen kişiler için uygundur.

İyi Bir Yeni Medya ve İletişim Öğrencisi Nasıl Olmalıdır? 

  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencisi, öncelikli olarak meraklı olmalıdır.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencisi, yeni bilgiler öğrenmeye açık olmalıdır.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencisi, hukuk, siyaset bilimi, sosyoloji, sosyal bilimler, tarih, ekonomi ve psikoloji gibi diğer bilim alanlarına da ilgi duymalıdır.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencilerinin iyi bir gözlemleme yeteneği olmalıdır.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencileri, kendi ülkesinde ve dünyada olup biten gelişmeleri çok yakından takip edebilmelidir.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencilerinin sinema, televizyon, sosyal medya ve pazarlama iletişimi alanındaki tüm yenilikleri ve değişimleri de takip etmeleri gerekmektedir.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencilerinin en az 2 yabancı dili çok iyi bir şekilde öğrenmeleri gerekmektedir. 

Yeni Medya ve İletişim Bölümü Avantajları 

  • Eleştirel bir bakış açısı kazanmanızı sağlar.
  • İletişim alanında yaşanan hızlı değişime ve yeniliklere daha kolay bir şekilde uyum sağlamanızı sağlar.
  • İletişim ve yeni medya sektörlerinde gelecek yıllarda istihdam edilecek kişi sayısında artış beklenmektedir. Bu alandan mezun olan öğrencilerimiz iletişim ve yeni medya alanında rahatlıkla iş bulabilirler.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümünde interdisipliner bir eğitim verilmektedir.
  • Bu bölümü okuyan öğrenciler sadece İletişim ve Yeni Medya alanında değil, sosyal ve beşeri bilimlerin diğer dallarında da ders alarak bilgi sahibi olurlar.
  • Yeni Medya ve İletişim bölümü öğrencileri, araştırma, sorgulama, analiz yapma yeteneklerini geliştirirler. 

Nerede, Hangi Alanlarda Çalışabilirim? 

Yeni Medya ve İletişim bölümü mezunları, İletişim sektörlerinin hemen her alanında iş bulma imkanına sahipler. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, televizyon kanallarında, gazetelerde, dergilerde, sosyal medyada, sinema sektöründe, kamu ve özel sektör kuruluşlarının kurumsal iletişim, basın danışmanlığı, marka yöneticiliği, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, pazarlama iletişimi uzmanlığı, reklam ve halkla ilişkiler şirketlerinde iş bulabilirler. Ayrıca iletişim alanında yüksek lisans ve doktora yaptıktan sonra akademisyen olarak da çalışabilirler.

İletişim Mezunlarının Sektörde Çalıştıkları Bazı Unvanlar 

Gazeteci Haber Muhabiri, TV Habercisi, TV Programcısı, Radyo Programcısı, Sunucu, Spiker, Foto – Muhabir, Kameraman, Görüntü Yönetmeni, Editör, Yeni Medya ve İletişim Danışmanı, Köşe Yazarı, Seslendirmen, Sosyal Medya Uzmanı, Reklam Yöneticisi, Pazarlama Uzmanı, Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri Uzmanı, Yazar, Halkla İlişkiler Uzmanı, Genel Yayın Yönetmeni, Yapımcı, Web Uzmanı, Yeni Medya ve İletişim Stratejisti, Fikir Lideri ve Düşünce Yazarı.