Yeni Medya ve İletişim Bölümüne 2020 ÖSYM tercih ve yerleştirme kılavuzunda yer alan bilgilere göre SÖZEL puan türüyle öğrenci alınmaktadır.
Yeni Medya ve İletişim lisans bölümünün öğrenim süresi 4 yıldır. Yeni Medya ve İletişim bölümlerinde zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfları vardır. Bölümde bütünleşik iletişim programı okutulmaktadır. Öğrencilerimiz, ilk iki yıl iletişim alanının ve sosyal bilimlerin temel derslerini alırken, sonraki iki yıl uzmanlaşmak istedikleri, yeni medya ya da pazarlama iletişimi alanındaki dersleri almaktadırlar.
Yeni Medya ve İletişim bölümleri, üniversite sınavına giren öğrencilerin en çok okumak istedikleri bölümler arasında yer almaktadır. Yeni Medya ve İletişim bölümünde okumayı düşünen öğrencilerin; araştırma yapmaya ve yeni şeyler öğrenmeye istekli olmaları gerekmektedir. Yeni Medya ve İletişim alanı, çok hızlı bir şekilde ilerlemekte ve bu ilerlemeye paralel olarak iletişim yöntemleri ve biçimleri de değişmektedir. Yeni Medya ve İletişim bölümü, araştırma yapmayı seven, sorgulayan, yeni bilgiler öğrenmeye açık, çok yönlü düşünebilen kişiler için uygundur.
Yeni Medya ve İletişim bölümü mezunları, İletişim sektörlerinin hemen her alanında iş bulma imkanına sahipler. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, televizyon kanallarında, gazetelerde, dergilerde, sosyal medyada, sinema sektöründe, kamu ve özel sektör kuruluşlarının kurumsal iletişim, basın danışmanlığı, marka yöneticiliği, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, pazarlama iletişimi uzmanlığı, reklam ve halkla ilişkiler şirketlerinde iş bulabilirler. Ayrıca iletişim alanında yüksek lisans ve doktora yaptıktan sonra akademisyen olarak da çalışabilirler.
Gazeteci Haber Muhabiri, TV Habercisi, TV Programcısı, Radyo Programcısı, Sunucu, Spiker, Foto – Muhabir, Kameraman, Görüntü Yönetmeni, Editör, Yeni Medya ve İletişim Danışmanı, Köşe Yazarı, Seslendirmen, Sosyal Medya Uzmanı, Reklam Yöneticisi, Pazarlama Uzmanı, Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri Uzmanı, Yazar, Halkla İlişkiler Uzmanı, Genel Yayın Yönetmeni, Yapımcı, Web Uzmanı, Yeni Medya ve İletişim Stratejisti, Fikir Lideri ve Düşünce Yazarı.