Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi

Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi
Başakşehir Belediyesi ve TRT’nin de paydaşları arasında yer aldığı “Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi” projesi, İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenmektedir ve İbn Haldun Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yürütülecektir.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda çalışan İSTKA, 2021 Yılı Girişimcilik Mali Destek Programı ve Yaratıcı Endüstriler Mali Destek Programı kapsamında başarılı olan projelerini ilan etti. İki Mali Destek Programı kapsamında toplam bütçesi 53.490.160 lira olan 37 proje arasında “Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi” projemiz de yer aldı. İSTKA tarafından yapılan açıklamada “Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi” Projesi, kültürel çeşitliliği ve yüksek yaratıcı enerjisi ile dünyanın sayılı metropollerinden olan İstanbul’da tasarımla üretilen katma değeri artıran, yaratıcı ekosistemi geliştiren ve özgün kültürel üretim süreçlerini ve yerel zanaatları güçlendiren çalışmalar arasında değerlendirildi.

“Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi” Projesi Hakkında

“Özgün kültürel üretim süreçlerinin ve yerel zanaatların ve yaratıcı endüstriler ekosisteminin güçlendirilmesi öncelikleriyle hayata geçirilecek Proje ile, İstanbul’da yaratıcı endüstrilerin sorunlarının çözümü ve gelişimini hızlandırmak amacıyla akademik ve mesleki anlamda farklı disiplinlerin bakış açılarını bir araya getiren çok boyutlu fikir ortamı oluşturularak sektörün sorunlarının giderilmesi ve geliştirilmesine yönelik işbirliği çalışmalarının yürütüleceği ve sektöre ortak hizmetler sunabilecek Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi yapısının oluşturulması hedefleniyor.

Proje ile kurulması planlanan akademi kapsamında; prodüksiyon ve post-prodüksiyon hizmetleri için teknolojik alt yapı ve kapasitenin oluşturulması, Dijital Medya Araştırma ve Görsel Sanatlar Akademisi öğrencileri ve mezunları için medya kuruluşları ile işbirlikleri gerçekleştirilerek ortak proje ve iş imkânlarının oluşturulması, mevcut medya araçları ile kısa film, video gibi içeriklerin üretilmesi ve dijital platformların etkin kullanımı ile yerel kültüre dayalı özgün ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi amaçlarına yönelik olarak çeşitli faaliyetler gerçekleştirilecek.